Jesteś tutaj:   Start / Edukacja / Publikacje / Dla dyrektorów szkół / Część I: Spojrzenie za siebie i przed siebie


 

Część I: Spojrzenie za siebie i przed siebie

19.09.2011

Dwie ostatnie dekady to czas olbrzymiego boomu komputerów w edukacji na całym świecie. Żadna inna sfera edukacji nie pochłania tak olbrzymich środków finansowych i nie wymaga zaangażowania tak wielu specjalistów. Jednak bardzo powoli następuje integracja technologii z systemami kształcenia. Komputer nadal jest modą, którą wypada „nosić” ani nie mając „specjalnej sylwetki”, ani nie potrafiąc „obnosić” się z nią. W swym początkowym okresie, komputer był traktowany głównie jako pomoc dydaktyczna, ale w ostatniej dekadzie, wraz z całą technologią stał się nieodłącznym elementem każdej dziedziny kształcenia. Co więcej, globalność technologii i związane z nią zmiany powodują, że systemy edukacji tracą „granice”, jakimi do niedawna były: ściany klas, mury szkół, dokumenty edukacyjne i ramy formalnych systemów kształcenia. Powinnością szkoły i nauczycieli staje się tworzenie warunków dla kształcenia, które jest otwarte na korzystanie z możliwości rozwijających się technologii.

Czytaj I. Rozważania ogólne

Ten artykuł ukazał się w nieco zmienionej postaci w czasopiśmie Magazyn Dyrektora Szkoły. Sedno, 2/2011.