Zamiast świątecznego dyngusa, oferuję Państwu ZIMNY PRYSZNIC:
W związku z E-Skills Week 2012 (26-30.03.2012), opublikowane zostały dane przez eurostat, a wśród nich:
- liczba absolwentów kierunków informatycznych w Polsce (3.2) jest poniżej średniej w EU (3.4).
- We wszystkich grupach umiejętności, w wieku 16-74, Polska jest grubo poniżej średniej EU.
- W wieku 16-24 (uczniowie i studenci), umiejętności tworzenia prezentacji elektronicznych ma 47%, a średnia w EU jest 59%.
i UWAGA:
- Umiejętność programowania w języku wyższego poziomu ma w Polsce 16% w wieku 16-24, a średnia w EU to 20%. W tej kategorii:
POLSKA ZAJMUJE 22 MIEJSCE WŚRÓD 30 KRAJÓW EUROPEJSKICH !!!!!
Sukcesy naszych uczniów i studentów w olimpiadach i konkursach krajowych i międzynarodowych nie powinny przysłonić rzeczywistej sytuacji w szkołach w zakresie kształcenia informatycznego. Potrzebna jest rzetelna praca od podstaw wszystkich zainteresowanych stron. Podniesienie poziomu kształcenia informatycznego w szkołach powinno mieć nie mniejszy priorytet, niż takie programy, jak cyfrowa szkoła. Doceniły to już takie potęgi informatyczne, jak Stany Zjednoczone i Wielka Brytania, gdzie TIK (ICT) pozostaje narzędziem edukacyjnym, a główny nacisk przesunął się ku „rigorous Computer Science” (Michael Gove, Education Secretary UK, January 2012).